
Rady Parafialne
Rada Bożnowice
Przypomnienie z poprzedniego spotkania;
Składki 30 zł, Odkurzacz, uaktualnienie listy sprzątających, uaktualnienie listy członków Rady
Nowe:
- podsumowanie wizyty w kurii: podanie we wrześniu o profity z 15 ha pola (współwłasności z 90 ha innymi 6 parafiami, podanie o wsparcie z diecezjalnego funduszu remontowego po uzyskaniu dotacji, lub jeśli nie będzie dofinansowania)
- utworzenie grup koszenia: Jasienica, Nowina, Stanica i Janina, i 2 z Bożnowic
- przypominanie o wpłatach ( mamy 56 tysięcy)
- lista sprzątających (przejście w trakcie wakacji, uaktualnienie o tych, którzy nie chodzą do kościoła, sprawa ludzi starszych i samotnych, proszenia sąsiadów o pomoc lub najęcia chętnych do pomocy za ofiarę, złożenia ofiary i zdanie się na osoby wyznaczone przez ks. proboszcza, po 4 rodziny na 1 dyżur i przypominanie o nim wcześniej, by była możliwość ewentualnej zamiany, konieczność sprzątania toalety)
- wywóz śmieci z cmentarza (przygotowanie – przeniesienie do przedniego śmietnika wg. harmobogrzmu)
- Ofiary na kwiaty i środki czystości w związku z dyżurem (zwłaszcza tam gdzie
- porządek w szopie
- Firmy wjeżdżające na cmentarz przy okazji przy grobach obowiązane są do uiszczania opłat
- Naprawa muru cmentarnego (są zapasowe płyty)
- Sprawa załadowywania śmieci z tylnego
- Uaktualnienie opłat cmentarnych za śmieci
- Uaktualnienie liczby grobów (zapytanie o likwidację grobów nad którymi nie ma już opieki)
- Obowiązek porządek po likwidacji grobu
- zabezpieczenie muru przed niszczeniem od góry
Rada Dobroszów
Spotkanie rady parafialnej filii Dobroszów: 30.05.2023 godz. 19.00, Romanów.
1) tematami rozmów były:
- dyżur porządkowy,
- koszenie trawy,
- opłaty śmieciowe za cmentarz.
2) podjęte zostały decyzje:
- w odniesieniu do ustalenia dyżuru sprzątania w kościele zasugerowano utworzenie grupy chętnych osób do pomocy osobom starszym, samotnym, schorowanym; podano propozycję, by zwłaszcza osoby starsze i samotne zastanowiły się, kogo z grona najbliższych (rodziny, sąsiadów) mogłyby prosić o pomoc w dyżurze (gdyby takich osób nie było, to byłyby proszone osoby z listy chętnych do pomocy). Osoby, na które przypada dyżur są proszone, by na miarę swoich możliwości zawsze w tym dyżurze uczestniczyć
- wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i propozycjom ustalono, że będzie skomponowanych 5 bukietów z kwiatów sztucznych, które w razie konieczności i potrzeby będą mogły być użyte do wystroju kościoła; uprasza się jednak, by w miarę możliwości kościół był przystrajany kwiatami żywymi. Gdy do wystroju będą używane gotowe bukiety uprasza się o złożenie ofiary do specjalnie przygotowanej skarbony, z której zebrane pieniądze będą przeznaczone na środki czystości i potrzeby dekoracyjne kościoła
- w związku z powyższym postanowiono umieszczenie w kościele skarbony z napisem ,,ofiary na potrzeby kościoła”
- kierujemy prośbę do wyczytanego dyżuru, by oprócz sprzątania podjął także troskę, przynajmniej raz w tygodniu, o odświeżenie bukietów, podlanie, wymianę wody
- dyżur sprzątania w kościele będzie prowadzony co 2 tygodnie z prośbą o odświeżenie bukietów, wymianę wody w środku dyżuru
- postanowiono, że na największe uroczystości w roku liturgicznym kościół będzie przystrajany żywymi kwiatami
- podjęto decyzję o umieszczeniu tablicy informacyjnej na ogrodzeniu cmentarza dotyczącej konieczności opłat śmieciowych
- podjęto decyzję zredagowania listy osób niezamieszkałych na terenie parafii, którzy mają zmarłych na cmentarzu w Dobroszowie w celu uporządkowania i usystematyzowania opłat śmieciowych
- postanowiono, że pierwszego listopada przy okazji sprawowanej Mszy św. będzie przeprowadzona zbiórka ofiar na potrzeby prac i porządków na cmentarzu
- postanowiono utworzenie jeszcze jednej, osobnej listy grup zajmującej się koszeniem wokół kościoła, na cmentarzu i za siatką.